pühapäev, 25. jaanuar 2015

Paliverest jala Haapsallu!

Teine "pool" sai eile ette võetud. No ei vea jalg välja väga pikka rännakut, kuigi alla poole natuke oli jäänud. Tunnistan ausalt, 7 km jagu Taebla jaamast Uuemõisani läbisin autoga. Loll kohale ei jõua ja tark ei torma. Sest jõudsin kohale, kuigi inimtühja ala jätsin vahele. Läbisõiduga läksin! See-eest sain Uuemõisas ringi vaadata ja veenduda, et järjekordne ports reisijaid on rongidesse garanteeritud!

Taas siis Riisipere, aga seekord bussile. Sõit Paliveresse. Nissi teel käik bensukasse, näksi ja juua kaasa. Kuigi termoski olemas.



Siit,kus katkestasin,ka jätkasin. Kes ütles, et inimesi ei ole?






Esimesed sajad meetrid läbitud. Tunne oli tegelikult ülev kogu retke. Kartsin,et jalg vastu ei pea,aga pooleli ei jäta. Kasvõi lõikan natuke...



Prouad jalutasid tammil, jõudsin neile järgi ja koos oli lõbusam edasi minna ning rääkida. Nemadki sõidaks rongiga.Muidugi on inimestelka kahjutunne,kui Tervisetee peaks kaduma.Kuid see ei pea kaduma. Saab teha lõike raudtee kõrval ja maantee kõrval...







Igal pool võib leida elu.Inimesed,majad, põllud, heinamaad...

Rebase Rein jalutas vastu.



Nigula. Siia kindlasti peatust ei tule,küll aga kaugemale ülesõidu juurde peaks see tulema.Kasvõi juba matkajate jaoks, autodega Noarootsi poolt tulijatele ning loomulikult ka Noaootsi kooli õpilastele. Selles koolis käiakse kaugelt,isegi Tartust. Seega on rong nende jaoks parim!


Ootekoja katus on ikka veel alles!


Leediküla. Ilus nimi ja see võikski olla uue peatuse nimi.



Vile märgi post on päris viltu vajunud...









Taas peatumishetked ja suhtlemine. Väga vähe kohtab raudtee "vastaseid", ikka soovitakse taas sõita.....



Taebla jaam. Eraomanduses. Uus peatus peakski tulema natuke Tallinna poole, et oleks lähem.
Minu jaoks aga oli siin otsustamise hetk käes. Ees 6-7 km inimtühja maad. Ja jalg andis juba tugevalt tunda. Otsustasin,et parem pool muna kui tühi koor. Ja saingi autole (taas võimalus "pärida") ning tänu heale inimesele saingi Uuemõisa!



Uuemõisa. Siiani oli mul läbi käimata see lõik, bussipeatusest rongipeatusesse. Hea,et "hobujõududega" aega kokku hoidsin, sain vaadata ja suhelda. 








Kuigi laupäev,oli "suitsutund" kooli nurga taga. Ja nagu ennegi räägitud,käiakse siin tarkust taga ajamas ka kaugemalt, täiskasvanutena. Kes ütleb, et nemad ei sõidaks?
Kutsekooli õpilastest ma ei räägigi. Eile õhtul läks Uuemõisast ühele bussile ainuüksi nii palju inimesi,et bussijuht müüs ... 43 piletit! Mis siis, et nd sõidavad reedeti-pühapäeviti,ikkagi sõidavad!! Muide, reede hommikul Tallinna poolt jäi Vana-Pääskülla sõitjaid mahagi, sest ei mahtunud bussi!.







Kelle jaoks töökohad? Kelle jaoks kulutatakse rahasid õpilaskodude jm ehitamiseks? Selleks, et nad tulevikus tühjaks jääksid?



Uuemõisas maju vaadates tekkis üks mõte. Nii palju olen pläralates lugenud, suhtlemisel kuulnud ühte: "No kes siin sõidaks? Rongis 10-20 inimest!" Jne jne.Tegelikult olenma sellest lausrumalusest ja nõmedusest tüdinenud! No on ju nii!? Inimene,kes ei näe (olgu siis pläraja või ametnik) ei ole kindlasti adekvaatne otsustaja.Igas majas on inimesed. Vanad, noored, pensionärid ja lapsed. Igal ühel neist on põhjusi sõitmiseks. Tööle, kooli, külla, sportima, matkama, reisile, pidusse, arsti juurde, poodi, vallavalitsusse, valijatega kohtuma, hääletama, makse maksma..... Üksi ja pundiga, erinevates suundades ja erinevatel aegadel. Taludest ja korruselamutest. No kas tõesti on neid,kes arvavad, et sõitjaid ei ole? Miks me keelame läänlastel-hiidlastelsõita rongiga? Miks keelame siia külla tulla, mugavalt ja kiiresti? Ei saa otsustada ühe maja, ühe kaupluse,ühe ettevõtte jm järgi! Näha tuleb tervikpilti, sest just ühe üksiku maja järgi ei saa otsustada. Lihtsalt ei saa. Isegi siis mitte, kui me teame,palju selles majas elab inimesi, poes käib kliente, töökohas töötajaid! Ometi on nii palju inimesi, kes justkui ühe detaili järgi näevad tervuikpilti!
Sattusin rääkima ka ühe paariga,kes tammil jalutasid. Meesterahvas oli majandusinimene ja vaidlus kippus tulisemaks. Mul muidugi hea meel,sest ka n.ö. "vastastelt" saab häid mõtteid. Naisterahvas aga lähenes teemal "inimlikumalt" ja see tundus hoopis rohkem reaalsusele lähenevat! Tabas hoobilt ära needamad õpilased ja pensionärid, Palivere suusarajad jpm. Majandusmees aga nägi numbreid ja "kasumit-kahjumit"! Otsene kasu pole aga ju alati kogu kasu, kaudne võib olla oluliselt suurem,lausa mõõtmatult suurem! Nagu me ei saaühe maja järgi otsutada sõitjate arvu üle, nii ei saa ka ühe ettevõtte käibe järgi otsustada kahe-kolme maakonna ja kogu riigi kasu üle!

samamoodi ütles üks proua,et tema ei sõidaks.Küsisin, et miks siis!? No, 3,5 tundi pidi liiga pikk aeg pidi olema! Tule taevas appi! Rong sõidaks Tallinna 1- 1,5 tundi! Kuidas küll võimalik,et tihti ka pläralates raginal tullakse rääkima samade vanade "andmete" järgi!? Üksjagu müstiline! Kes pläralates kolanud, peaks teadma, kui palju selliseid arvamusi seal kirja pannakse ja kui ründavalt lausa!

Vaat sellised mõtted ühe maja juures!


Siin elaks küll!








Kui seda metsa ees ei oleks! Kindlasti peaks poliitikute ja ametnike ja ka niisama möödakäijate jaoks Eestimaa metsast lagedaks raiuma. Siis näeks ka maju ja inimesi. Kastani peatuskoht.



Viimane kõver ja juba paistabki jaam. Isegi lapsi on veel Haapsalus, purukssõidetud salvokad tõestavad seda!



















Viimased sammud ja nullkilomeeter! Jehuu! Olengi kohal!



2 kommentaari: