esmaspäev, 2. mai 2016

Edasi Piusale.


Ei ole hooaeg veel nii pikk. Rattaid rongis polnud palju ja needki, nagu näha, tõsiste sportlaste omad. Kas ka siin tahaks Elron soovitada maha jääda? Või sajad plärajad meedias pakkuda "et võiks rattaga sõita, mitte rongi ronida"? Ma ikka eeldan, et rongid on inimeste jaoks ja vaevalt keegi oma rattaid sõitma saadab. Ikka ise ka.... Mõtlesin päris palju sellele rattateemale. Ei taibanud uurida, kas näiteks Piusa Külastuskeskus pakub rattarenti? Võiks ja lausa peaks. Ning mitte ainult tavarattaid, vaid ka tõuke- ja elektrirattaid. Soodsalt. Riigi tugi on oluline! Näiteks elektrirataste soetamisel ja loomulikult mitte ainul riigiasutuste puhul.

Kõikides peatustes on sõiduplaanid perroonil, kuigi seal need ei peaks olema. Ja üheski peatuses ei tundu olevat Tartu-Tallinn sõiduplaani. Millal Elron hakkab tõsiselt reisijatele mõtlema?
MKM peaks olema asutus, kes võtab kätte ja juhib ning juhendab arengut. Paneb paika kriteeriumid, kus ja kuidas miski peaks olema. Koostöös KOV-i ja kodanikeühendustega. Aga ei midagi. Tühjus. Kõmisevad pead?


Ruusa peatuses puudub siiani bussipeatus ja normaalsed ümberistumisvõimalused. Puudub haljastus (mitte kõrg- vaid selline tavahaljastus. Miks ei võiks siia olla tehtud parkla koos puhkamisvõimalustega matkajatele? Kus on kaev? Miks pole istutatud puid, mis kasvaks nii 3-5 meetri kõrguseks? Miks mitte lausa õunapuid? Oleks ju omamoodi Eesti Nokkija, kui sellistele asjadele mõeldaks!?


Tartu-Piusa liinil on näha väga palju jõgesid ja jõekesi. Mõnus! Tahaks loota, et ka RMK teeks rohkem puhkekohti selles kandis, mitte ainult Ilumetsas ja veel mõnes kohas. Sobivusel ka selliselt, et peatuskoht oleks sobiv ka möödasõitjatele, k. a. rekkajuhid ja autokaravanid. Tagtud peaks olema isegi elekter. Nii karavanidele, kui ratta jm laadimiste pärast. Iseenesest oleks see odav lahendus, sest sageli nagunii tagatakse mõneski kohas valgustus, seega on elekter nagunii olemas.


Plaanin kindlasti veel minna ja kindlasti ka proovida taas ööbida Ilumetsa metsaonnis.




Või on Elron hoopis ajast ees?







Koidula tühi ja Tartus endiselt kaubarongid seisavad kaubapargis? No ei suuda mina mõista, miks püütakse kõike valepidi teha?



Võru poole punased! Hea, et Piusalegi sõidetakse ja natuke kiiduväärt seegi, et kolmas rong käigus Koidula liinil. Aga ometi, miks mitte suvel igapäevaselt? Kaks rongi ei ole isegi mitte minimaalne vajadus, vaid tühipaljas hädavajaduse rahuldamine. Leidku tõepoolest või võimalus muretseda mõned rööbasbussid!? Kuigi need kahevagunilised on peaaegu samad, teisest küljest oleks aga spetsiaalselt konstrueeritud rööbasbuss kordi säästlikum, võrreldes kahevagunilise porgandiga. Ja siis saaks tõepoolest raudtee potentsiaali ära kasutada, Valga-Koidula kaasa arvatud.

Ka Piudsal loomulikult on sõiduplaan perroonil, muu info mujal. Ja tegelikult mõneaastatagusega võrreldes ei ole taristu koha pealt suurt midagi muutunud. Ilmunud mingi kiosk, mis kinni. Poodki kinni. Külastuskeskuse kohvik veel ei toiminud, kuigi kohvi muidugi sai ja ka limonaadi.

See kõik pole virisemine. Ei tahaks ka pidevalt peatuste ja muu kallal nokkida, aga selgituseks - ma lihtsalt ei saa aru, kuidas kõige lihtsamaid asju ei mõisteta ega rakendata?



Savikoda aga toimib. Ning ostmata ma ei jätnud. Hinnad võivad tunduda üpris kallid, aga..... ehk aitaks neid langetada veelgi suurem puhkajate hulk!? Või see, kui pere hoiaks kohalesõidu pealt perepileti abil mitukümmend eurot kokku?
Kuigi, seda vist naiivne loota, sest Rõivas & Co "analüüs-uuringud" ju alati viivad selleni, et kulud hoopis kasvavad. Nagu ka maujutusasutuste käibemaksu kasv. Mis kindlasti ei tule turismile kasuks. RE "kasum" vist siiki aina kasvab. Või kilekotidividendid. Jube mõelda, et RB projekteerimise peale kulutatakse samapalju kui Haapsalu raudtee ehitus- ja Võru raudtee remondikulud kokku! Joonistamine on vist tõesti kellelegi tulusam, kordi tulusam kui töötegemine?









Pood aga vist ei toimi, et mitte kuidagi seda avada ei taheta? Kioski muidugi kiiduväärt, kuigi teadmata, mida siin müüma hakatakse. samasse kõrvale aga vaja mõned müügiletid, et välitingimustes müüjad ei peaks halva ilmaga koju jääma. Eeskujuks võiks olla täiesti vabalt Balti jaama "rohelise turu" rajatis. Üksiti võimaldaks üks osa sellest ehk olla ka kui katusealune puhkekoht matkajatele.







Jalutamiseks on see koht muidugi imeline! Rahulik ja rahustav. Nauditava valgusega nõmmemännik. Teatud mõttes jäi aeg justkui seisma!






Pole siiani saanud Piusal olla nii pikalt, et saaks põhjalikumalt ringi vaadata. Selle karjääri taimestiku jm tutvumiseks ongi parem veidi hilisem aeg. Nii et tuleb plaani võtta.



Alpi ja harilik põdrasamblik.




Siin tundub siis tegu olevat sissevarisenud koopaga. Päris vinge! 






Hoolimata puhtast liivast leidub ka siin rändrahne ja -kive, mis vaikselt sambla alt välja piiluvad.


Rohetiib on väike ja isegi lennul pole teda kerge märgata. Ning edasi, jälitades, ei saa isegi jalge ette vaadata, sest pilk peab olema vaid liblikal. Muidu on teda maandumisel pea lootusetu leida.




Raudtee maa alla?







Eemalt ei oska arvatagi, et see hoopis WC!










Kuidas on minna rongilt bussile või vastupidi? Või kus (jälle kord!) parkla ja kõik muu? Huvitav, kui palju on Eestis üldse karavanide peatuskohti? Või peab see olema vaid eraettevõtja huvi? Ehk ikka peaks riik hoolima? (Poliitikute) sõnades ju hoolitaksegi. Ka siiatulijatest. Kuigi, tundub, et vaid teatud tulijatest.
Kristen Michal hiljutises intervjuus arvas, et "rahvuslased pole riigimehelikud, sest kritiseerivad riiki"! Äkki ikka normaalse mõistusega ja mõtlevad inimesed kritiseerivad? Sest on põhjust?


Siingi sai perroon ju valesse kohta, aga mis nüüd enam. Peab ootama järgmist hanget, 30-40 aasta pärast....


Täna õnnestus küll ühelt rongilt teisele ümber istuda. Iga päev seda võimalust pole. Süüdi pole remont vaid ikkagi mõtlemine. Või mõtlemisvõime puudumine.....



2 kommentaari:

  1. Juhtusin taas siia ja sain jällegi pildiseeria abil Piusa kandis käidud! Loodus seal ikka imeline, seda ilu peab kindlasti iga eestlane vaatamas käima kui suvel aega saab. See näitabki rongi vajalikkust, matkale minejatele, niisama ekskursioonilised jne!!
    Päikest Teile!!

    VastaKustuta
  2. Tänud, Pirtsu!

    Sul on õigus. Seal peaks tõesti iga inimene vähemalt korra ära käima.

    Päikest Sullegi!

    VastaKustuta