pühapäev, 19. märts 2017

Maanteemuuseum



Tahtsin Maateemuuseumisse minna rongi ja bussiga. Kahjuks on sealgi kandis bussidega äärmiselt nadid lood. Seepärast läksin juba Tartus bussile.
Sõitsin siis vähemalt raudtee alt läbi. Monstrum liiklussõlm tehtud!

Nii mõnigi öelnud, et mu blogi muutunud negatiivseks ja kurjaks. Kuigi Postitee oli ääretult äge ja muuseum mõnus, siis ikkagi olengi kuri! Ülimalt KURI!!!
Ajal kui endiselt ähvardab Eestit kurnav Rail Baltic ja mõistust ei paista kuskilt (ei valitsuse ega tartlastes-vastaste poolt), siis ometi on meil näide olemas, kuidas maantee saab kulgeda raudteega kõrvuti! 4-realist Via Balticat muidugi pole vaja, kohati tehes 2+1 ja RB, õigemini Normal Rail Baltic ehk NRB üherajalisena tähendaks ülikõva rahalist ja loodusvarade poolset kokkuhoidu. Raha jätkuks paljuks muuks oluliseks. Aga mis samal ajal sünnib? Värsked uudised, mis tõestavad, et tase on olematu ja ääretu lollus ruulib!


Kas tõepoolest on Pressiesindaja palgatud idiootsusi rääkima või ongi tase selline? Meie ametnikel on olnud aega paarkümmend aastat õppida ning peaks juba mõistma vähemalt kõige lihtsamaid asju? Et Valga ja Koidula vahel ei ole ainult Võru! Ja et bussid ei asenda ronge! Miks seda ei mõisteta? Või seda, et vaja on ka Riia-Peterburi rongi. Tahaks ju loota, et tuleb keegi ja vabandab sellise taseme eest, aga ei! Tuleb hoopis austatud president ja paneb NÄTAKI!



Valgamaad külastanud vabariigi president Kersti Kaljulaid on kindel, et pärast Rail Balticu ehitamist paraneb ühendus ka Riia ja Tartu vahel, võimaldades Kesk-Euroopa turistidele parema juurdepääsu Lõuna-Eesti rahule ja vaikusele.
„Lõuna-Eestil kahtlemata on turismipiirkonnana hea väljavaade toimida,” lausus president Kaljulaid pärast kohtumist Otepää piirkonna turismiettevõtjatega Lõunaeestlasele.
„Ma arvan, et kui meil ükskord on Rail Baltic, kui Riiast saab siia kiiresti rongiga ka Tartu suunas liikuda, see kindlasti muudab selle piirkonna kättesaadavamaks Kesk-Euroopa ülerahvastatud piirkondade elanikele, kes väga hea meelega ostaksid rahu ja vaikust,” rääkis Kaljulaid.
„Teades, mis toimub näiteks Saksamaa jõgede ääres kämpingutes, mis on võrreldes meie Lõuna-Eestiga ikkagi väga koledad kohad, siis potentsiaali on kõvasti,” lisas riigipea.
Kaljulaid ei jaga kartust, et Pärnu kaudu kulgev Rail Baltic lõikab Lõuna-Eesti „kaardilt välja” ning piirkonna ühendatus muu ilmaga jääb unarusse.
„Ma olen täiesti kindel, et kui Rail Baltic hakkab valmis saama, siis me näeme väga kiiret Tartu-Riia rongiühendust üsna kiirelt tekkimas. Ma olen selles täiesti kindel,” lausus Kaljulaid.

Andke mulle andeks, aga sellist idiootsust kuuldes on asi selge - aidata saab vaid mõistuse võidukäik! Mismoodi peaks RB tooma turiste Kagu-Eestisse??? Ja kuidas saab üldse rääkida, et midagi nii olulist nagu rongiliiklus siin kandis, saab käivituda alles PÄRAST Rail Balticu valmimist? Tule taevas appi! See ju lihtsalt saabki ainult kurjaks ajada!? Õigus on tal küll selles, et meil on POTENTSIAALI KÕVASTI, aga miks siis mõistus selle kasutamiseni ei küüni??? Miks peaks me potentsiaali hakkama kasutama ära 10 aasta pärast? Siis, kui meil on kõri kinni pigistatud selle KIIRraudtee ülalpidamisega? Kuradi kuradi kurat!!!

Käisin ka turisinfopunktist läbi ja uurisin natuke asju. Üks suurimaid probleeme paljude välisturistide jaoks on muide meie maakohtade vilets ühistransport. sest hea meelega minnakse Soomaale või Peipsi äärde vm just bussiga. Aga kui me lähtumegi sellest, et toome välisturistid SIIA ning rohkem meid ei huvita, siis kuulsus meie hoolimatuse kohta levib välismaale kiiresti ja põhjalikult!


Ühistranspordi peaksidki koordineerima keskused, kuigi nad sageli ääremaast kaugel. Murekohaks on aga hoopiski ametnike tase ja see kuulutab veelgi rohkem kurja! Lugege neid kolme uudist ja siis püüdke ette kujutada head tulemust! Homme, mitte 22. sajandil!
Torkan siia vahele ühe pildi tagasiteelt. Kui selgus, et laupäeval saab küll bussiga Varbusele, aga tagasi alles pühapäeval...... sain ma õnneks tänu headele inimestele autoga Vastse-Kuustesse. See on üks neist kohtades, kus ei õnnestunud perrooni viia paremale kohale. Ja kui nüüd Kõiv arvab, et omavalitsused oleks parem lahendus, siis hoidku taevas meid selle eest!
 

 30. septembril k.a. toimunud vallavolikogu istungil andis vallavanem L. Liba volikogu
liikmetele informatsiooni Neeme Sihvi tõstatatud ettepanekust

rongi- ja bussipeatuse ühildamiseks. Vallavalitsuse hinnangul oleks projekt tehniliselt
küllaltki keerukas ning ka kallis. Valla üldplaneeringu avaliku arutelu käigus ei
tõstatanud keegi seda probleemi ja selliseks investeeringuks ei ole raha kavandatud.

Arvestades rongi ja busside praegust sõidugraafikut, mis ei ühildu, ei ole võimalik, et
bussilt mindaks edasi rongile või vastupidi. Seega puudub otsene avalik huvi peatuste
ühildamiseks.

Vallavolikogu liikmed võtsid esitatud info teadmiseks ja leidsid samuti, et praeguses
majandussituatsioonis ei ole mõistlik teha investeeringuid bussi- ja rongipeatuse
ühildamiseks Vastse-Kuustes.
Lugupidamisega

Lennart Liba

vallavanem

Peaksin olema positiivne ja rõõmus?



Just selliste tegelaste pärast ongi elu Eestimaal paljudes valdkondades nii viletsal tasemel, nagu on. Selle asemel, et sõita rongiga Vastse-Kuustesse või mõnda muusse peatusesse ja sealt bussile minna, pidin tegema pikema sõidu! Rääkimata muidugi sellest, et maakondlik bussiliiklus juba võiks olla tasuta, seegi annaks arengutõuke. Ja teps mitte ei pea kõik bussid alustama Tartust, vaid just nimelt oleks vaja tagada kohati juurdeveoliinid. Aga kui tase on selline, et ETTE NÄHA ei osata absoluutselt, siis peabki olema kuri karjas! Kas siis muuhulgas vallavolikogus ei leidu kedagi, kes oskaks natukenegi ette näha? Või on põhiprobleemiks just see, et TURISTID TULEVAD ning see on ainult selleks, et saaks raporteerida, et tulevad? Igas majandusharus on vaja teha ROHKEMAID ASJU, KUI TAHAD EDU SAAVUTADA, mitte lihtsalt sõnu ritta seada!! Aga nagu neist uudistest selgub, siis just sellest ei saada aru. Või ei taheta saada? Huvitav, miks president või majandusminister välismaale hotelli minnes eeldab, et talle veel ka toitu ja voodipesu pakutakse?  Tähtis oli ju see,  et ta SINNA tuleks, mitte muu?

EI OLE VÕIMALIK, ET MINDAKS BUSSILT RONGILE VÕI VASTUPIDI? 
Oh issand-issand küll......






Metsa aga raiutakse ja majandus õitseb?


Aga Postitee on tõesti ilus. Ja vaatakski nüüd natuke midagi ilusamat ja põnevamat. Ometi ei saa aga siingi kriitikata. Mis komme on tänapäeval panna sõiduplaanid postide külge, kui ootekoda olemas? Heakene küll, vastassuuna peatused vahel üksteisest eemal ja see on ka kohati suhteliselt mõistetamatu. Et siis ühele poole sõites saad vihma- või tuulevarju minna, teises suunas ei saa? Miks sageli peab nii olema? Peatuste ümbertegemisel ja/teeremondi käigus peaks sellised asjad ikkagi läbi mõtlema?

Ja kui tuled bussilt ning tahad tagasisõidu aegu vaadata, pead vahel mitusada meetrit kõndima edasi-tagasi? Ometi on ju ootekojas võimalik ka sõiduplaani üles panna? Muu infoga KOOS?







Buss sõitis ära ja siis sain teada, et pean vist kuuse alla jääma! Tegelikult muidugi siin lähedal ka majutuskohti, aga tagasisõiduks sel päeval tõesti bussi ei olnud. Ma ei kahelnud muidugi, et kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikkagi saab. head inimesed pole ju siiski maailmast otsa lõppenu! Nii oligi. Aitäh, head inimesed!
Ja ometi tahaks ma, et ühistransport oleks parem, maakohtades inimestel elu oleks parem ja tahan, et selle nimel ametnikud teeks tööd! Nii nagu vaja!  On selge, et igale poole ei saa panna 10 bussi päevas, aga midagi saab ikkagi kohati muuta! Muidugi mitte Vastse-Kuuste vallavolikogu taseme juures! Püha püss, ma ei suuda siiamaani maha rahuneda, kui mõtlen sellisele suhtumisele! Ja siis pole ka ime, kui rongides-bussides sõitjaid vähem kui võiks. Üheks põhjuseks ongi ju sõiduplaanide sobimatus ja soovimatus midagi muuta. Mõistlikum ongi jätte mitmekümneks aastaks olukord selliseks?



Muuseumis toimuvad osaliselt remonditööd. Praegu ei olnud kahjuks veel ka teetuba avatud, see avatakse vist mais, nagu väga tore ja asjalik muuseumitöötaja ütles.



Kõike ja kõikjalt ma muidugi ei pildistanud. Tasub ise kindlasti kohale minna. Ka sel päeval olid mitmed külalised autodega kohal. Olgugi, et Maanteemuuseum on veidike justkui "kolkas". Aga mis teha kui too maantee oli kunagi põhitee ja uhke Postijaam just siin olemas!








Vaadata oli palju, ka kuulata. Sest taustaks tuli vanu propaganda helindeid jm. Olemas ka erinevaid ekraane. Aga kaks viga oli ka siin. Nagu paljudes muudes kohtades, näiteks ERM-is ja Rahvusarhiivis ning mujal.
Tekstide lugemine ebamugav ja valgustus läbi mõtlemata.
Ning puudub ingliskeelne tõlge. 
Jällegi saab ainult mõelda, miks asju tehakse tegemise pärast, aga elementaarset asja mõista ei suudeta? Jah, mitmes keeles ehk ei saa teha, aga inglise keel peaks kindlasti olema, ehk ka vene keel (Läti ja Venemaa lähedus). On küll olemas voldikud jm, kuid see pole ju see!?









Üleval ka lastemuuseum, kuid sinna ma ei läinud. Seekord. Loodan, et saan siia uuesti tulla, juba pikemalt ja siis vaatan ära ka selle, mis võib head nostalgiat tekitada. Ei tekita ju ainult vanad autod jm, vaid ka mänguasjad! Tartu Mänguasjademuuseumiski veel käimata.





Et kiireet polnud kuhugi, käisin korraks ka Tilleorus ära. Eks tahtnuks ka matkarajale minna, aga jätan selle kevadisemale ajale.






Tee seisukor külmakerget  tõttu natuke halb, mingil ajal pidavat aga remont algama. Loodan, et selline arhailisus siiski säilib, kuigi eks kohati võivad langenud puud tee kinni panna tormijärgselt. Samas ei võigi väga kerge käega puid maha võtta, sest siis võivad vihmadega valla pääseda liivavaringud ja -voolud.






Siin tuli kohe meelde info muuseumist. Eks tolleaegsete skulptuuridega (masstoodang) on nagu on, kuid iseenesest mõte teha puhkekohti jm on aktuaalne ka tänapäeval. Ehk aktuaalsemgi, kuna tänapäeval turism tõsine majandusharu ja tulevikus Eestile ülioluline! Purskkaevu sellises kohas näha aga müstika omaette!





















Eestis on kindlasti veel palju autosid jm tehnikat, mis võiks siin olla. Muidugi, suur osa on erakätes ja eks neid muuseume ja varjupaiku võibki mitu olla.




Siin siis võimuerakondade lemmikliiklusvahendid!



Aga ehk võikski puhkekohtades, peatustes jm olla rohkem selliseid istmeid? Saaks paljudele vanadele rehvidele anda uue elu ning samas oleks sellised suhteliselt odavad?
































Nii mõnusalt erinevaid kive ja erinevaid ehitisi jm asju. Punasest tellisest põllukivideni, fantastika!










Küll aga peaks siia vist kaamera panema. Ja need, kes autoroolist tabatakse mobiiliga rääkimas, saata siia muuseumisse ringkäigule. Koos shokifilmidega avariidest!?
























2 kommentaari:

  1. Juhtusin lugema põnevat juttu- mitte ûhildamisest! Inimene ei saa siis ühildatud sôiduplaane parema liikluse toimimiseks? Vastus oli nagu lasteaed- nad ei tahagi seda teha, siis tuleb ametit mõnel vahetada kui antud tööd ei taheta teha enam?!!
    Loodus seal tundub tôesti imeline ja palju kohti tõepoolest kuhu veel sattunud pole.

    VastaKustuta
  2. Tänud!

    Olgem ausad, paljud ei taha ja paljud ei oska-mõista. Tööd tuleks siis vahetada küll. Aga küllap on need ka head ametnikud, ei nõua bossudelt liiga palju?

    VastaKustuta