reede, 16. juuni 2017

Elva - palju ilu, paar tõrvatilka.








Tõrvatilgad tabasid mind kohe vaksalis. Ei tea, miks küll on turismiinfopunkti paremaks asukohaks kultuurikeskus, mitte vaksal?
Ning kellele jäi jalgu reisiraamatukogu, nii et seda riiulit isegi ooteruumi ei saanud tõsta? Keegi jaamas kommenteeris, et "tänapäeval ollakse ninapidi nutikas"... On see ikka alati nii? Või ehk annaks raamatutele-ajairjadele ikkagi teise ja järgmisedki võimalused? 
Häbi, Elva linnavalitsus!






Vaksali restoran aga toimib. Ja tundub, et päris edukalt. Igal juhul on see hea asi! Muidugi oleks hea, kui siit saaks ka varahommikul kohvi rongile kaasa!





Läksin alustuseks Väikesele Väerajale.




Nii võimast kuutõverohtu pole näinudki.







Teeäärseid peatuskohti on ka Elvas vähe?


Pulgaoja paisjärv.

















Vaikne järv.


































Pulgaoja paisjärv teisest otsast.








Siin midagi müüakse, aga mitte turuplatsil? Kas ehk ei peaks lubama välikaubandust linna südames ainult turuplatsil? Muidu imestatakse, et tahetakse toda platsi ära kaotada? Või siis teha turuplats siia?











Arbi järv.





Vanad varemed lammutatakse. Mis tuleb asemele? Bassinidega hotell?








Vares ujus küll....










Punasilm-liidrikud paarituvad.






Jäigi teadmata, kelle toodang vasakpoolne klaasist.
























Elvasse tasub tulla. peaks uurima, kas Verevi motell röövel või mitte...

Küll aga on Verevi motellis kuuldavasti rattarent. kas see aga ei peaks KA olema vaksalis? Või tulen rongiga ja lähen jalutan rattalaenutusse ning pärast uuesti raudteejaama?

*********************************

21. 06.

Sain ootamatult vastuse Elvast. Lisan ka omapoolse vastukirja.

Tere!
Saime teiepoolse päringu "Anna teada" rakenduse kaudu.
Turismiinfopunkt asub Elva kultuurikeskuses. Vanas kohas on väljas kahekeelne info uue asukoha kohta, Kesk tn on viit, kus me asume. Asukoht on muutunud seoses ümberkorraldustega kultuuri ja turismi valdkonnas. Töö optimeerimiseks, parema teenuse pakkumiseks jne koondus kogu meie tegevus uue keskuse valmides Elva kultuurikeskusesse. 
SA Elva Kultuuri all toimetav turismiosakond tegeleb gruppide vastuvõtu, turismi teenuste ja pakettide väljatöötamise, info edastamise, piletimüügi, nüüdseks ka kunstigalerii haldamise jne tegevusega. See kõik on üks kultuur ja iga ettevõte optimeerib oma tegevust ja kulusid, et pakkuda veel paremat kvaliteeti.
 Reisiraamatukogu kui sellist pole meil ametlikult kunagi olnud. Oli üks riiul, mille meie töötaja õhinapõhiselt tekitas kuid kahjuks seda vaid rüüstati ja mõni ladustas oma vana makulatuuri. Mõne raamatu sirvijat oli 3 aasta jooksul mõnikümmend. Elvas linnas tegutseb linnaraamatukogu ja lugemissaal on kõigile avatud.
Tänaseks on linna külastavad turistid leidnud uue asukohaga infopunkti üles ja jääme lootma, et need üksikud rongiga saabujad ei pettu ka meie turismiinfo kvaliteedis uuel aadressil, külastades Kesk tänavat osa saades ka uuest kultuurikeskusest.

Lugupidamisega

Marika Saar
Elva abilinnapea 


......................


Tere!
Olen väga tänulik kirja eest!
Siiski ma ei saa sellega nõustuda. Turismiga seondub eelkõige transport, mitte kultuur. Ja kuigi kultuurikeskus hõlmab väga laia tegevust, siis inimesed satuvad kuhugi enamasti ikkagi transpordiga ja suur osa sellest on mitte ainult rong, vaid ka buss. Kahtlen, kas tegu on ikka mõne inimesega? Ning kahtlen ka väga, et see mingil moel teenust paremaks muudab. Tullakse ju ka Elva matkaradadele, mis üldiselt saavad alguse pigem jaamast, mitte kesusest. Suunata inimesi kõrval n.ö. põhitrassilt, ei tundu kuidagi optimaalne.
Pealegi on ka ühistransport ja selle arendamine oluline. Üks osa sellest on ühistranspordiga saabujate parem teenindamine, see aga kannatab nüüd tugevalt. Mõju on vähemmärgatav ja pikemaajaline, kuid üldine Eesti kontekstis. Seda enam, et loogika järgi peaks/võiks tulevikus Elvas peatuda ka Tallinn - Tartu - Riia kiirrongid, mille järgi on ammu karjuv vajadus, aga see ei sõltu muidugi meist.
Huvitav on aga fakt, et reisraamatukogu rüüstati? Mil moel, kui kellelgi pole selle vastu Teie väitel huvi? Aga ehk pidanuks selle kaotamise asemel hoopis otsima lahendusi teenuse paremaks muutmiseks, ehk lausa turismiinfopunkti töö raames?
Huvitav on muidugi ka see, mille järgi tuvastati sirvijate arvu? Ning kas mõne sirvijaid oli sel juhul mitusada?

Lugupidamisega  Neeme Sihv.



...............................

Ma muidugi ei väidagi, et mul on absoluutselt õigus, kuid siiski kahtlen optimeerimises, millega kaugenetakse sihtgruppidest. Ning ka kultuurist, mille üks esindajaid ongi (aja)kirjandus. Muide, eks bussi võetaksegi vähem raamatuid kaasa, rongidest aga pooled peatuvad Elvas ajal, kui ooteruum ja reisiraamatukogu suletud....

Ja omamoodi põnev on muidugi mingi info "õngitsemine" mingi mobiilirakenduse kaudu. Kui olulised asjad jõuaks nii kõigi ametnikeni? Aga jah, eks proovi tagada, et kuhugi jõuaks just asjalik info.....

Jään ikkagi lootma, et aeg paneb asjad paika.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar