laupäev, 17. august 2019

Hiiumaa 1. Tallinna Bussijaam - Kalana - Järveääre.


Piletit ette ostma ma ei hakanud, uskusin, et nädala sees hommikusele bussile kohti on. Oma bussi oodates vaatasin, et ka naisbussijuhte on aina rohkem.

Kuigi siinse sõidu eesmärk oli 50:50 puhkus ja bussiliiklus, siis otsustasin siiski seekord teema looduseblogisse panna. Ikkagi palju loodust! Ja võtke heaks või pange pahaks, tuleb nii kiitust kui kriitikat!


Jõin ka ühe limonaadi! Super, et sellised aparaadid lõpuks tagasi tulevad. Küll peab plasttopsidest loobuma ja tagama joogiklaaside pesemise.Muide, meie saartel oleks siirupeid küll, millest sellises aparaadis jooke pakkuda. 200 grammi kaupa paneks nii et tolmab, hind muidugi ka oluline.


Raamat loomulikult reisile kaasa!




Ja läkski sõit Hiiumaale lahti. Go Bus teenindab seda liini. Ja kohe meeldiv uudis - Luidjasse sõitvale bussile on lisatud nõudeliin Kalanani. Parajalt pika seisuajaga seal, et veidi lihtsalt ringi vaadata. Tõsi, hiljem selgus, et paljud kohalikudki seda ei teadnud, seega on info levitamine ka Hiiumaal nadivõitu. Ja selgus ka see, et inimesed vahel loobuvad infoportaalidest vaatamast kui tegu nõudeliinidega.

Aga teel hea oli näha, et kuigi mitte kõige asjalikumalt tehtuna, on siiski ilmunud parklatesse tualetid ja prügikastid. Paljud rekajuhid ja eks ka teised vast lagastavad ikka, nagu kuulda, aga nüüd on sellele "õigustust" vähem




See teeäärne söögikoht tundub elule hakanud! Varasemalt oli siin tihti tühjus, nüüd näeb ka seisvaid autosid.


Vihtasid ma ei näinud, küll aga tähendas silt, et kui ei mõtle, siis võid vitsu saada? Kiiruskaamera ikkagi...


Kas aga Eestis on juhuseid, kus Maanteeamet on planeerinud lisaradasid või parklat seal, kus keegi, vahel juba ammu, midagi tee ääres müüb? Mitte igas kohas pole see muidugi mõttekas, aga siiski neid kohti palju. Ohutus pidi ju oluline olema? Kas pildil müüaksegi vihtu ja seal kus tõkkebarjäär?


Ülimalt kahju on aga, et ka Läänemaa Väravatest pole haisugi!



Veendusin aga, et Rohukülla veel rongiga ei saa!


Nii mandril kui saarel võib näha ühte head tegu, päikesepaneeliga valgustust bussipeatuses. Aga siiski, mis kasu on bussijuhi jaoks sest valgustusest, kui ootekojas olevaid reisijaid nagunii ei näe? Esiteks on ootekojad vale nurga all ja valgusti ei ole paigaldatud mitte ootekotta vaid posti otsa? On sel ka mingi põhjus? Või nagu mõni ametnik ütleb, et ei ole mingit selgituse kohustust avalikkuse ees!? Teeme nii nagu tahame ja mis see teie asi on? KOV-id võiks ka siiski huvi tunda, miks neile tehakse midagi, mis ole läbimõeldud? Või on ka siin ametnikud "solidaarsed" teistega, sest .... nii ongi lihtsam teha? Taguda vastu rinda, et oi, kuidas teeme ikka palju asju? Oma kodus samamoodi?
Virisen? Aga vaadake pilti, kujutage ette, et ootekoda on keeratud "avausega" sõidusuunda ning seega bussijuht näeb reisijaid, ka pimedas, sest valgus langeb ka ootekoja sisemusse? Eriti kui lamp natuke madalamal.




Taebla bussijaamas tundub toidukoht edenevat ja toimivat.



Hea on aga, et parklaid maanteel siiski on. Tõsi, pole teeäärseid müügikohti, joogiveepunkte (kaevusid), varjulisi istekohti, tualette vajalikul määral jne. Turismi silmas pidades peaks muidugi tualette olema just teeninduskohtades rohkem.


Suitsukana? Kus?Vähemalt saab vist autoga teelt ära keerata.



Kuulus bussipeatus, tehtud vist mikrobusside jaoks? Täiesti arusaamatu, millega projekteerijad mõtlevad? Või tellijad?



Siin aga realiseerimiskeskus ja tundub populaarne.






Ilusad bussid Läänemaal. Bussiliiklus ise aga ilma eriliste uuendusteta ja PEÜTK ei suuda kuidagi asju siin edendada.Muidu bussid nii palju ka ei seisaks. On ju Läänemaalgi täiesti vananenud süsteem.



Porgandeid veel pole, aga vähemalt arhailised kontaktvõrgu dresiinid juba olemas!


Haapsalu - Rohuküla tee remont. Väga tore! Kuid nagu ikka, ei mingeid muutusi. Ei laiemat teeperve ratturitele, ei möödasõiduvõimalusi lisarea näol mõnel ristmikul, ei mingeid parkimiskohti bussipeatuste juures jne.
Üldse aga tunduvad busside pöörukohad peatustesse veelgi viletsamaks muutuvat, selle asemel, et pikemaid radasid teha? Ikka vaid kulgemist nähes elab meil Maanteeamet jt ametnikud? Igasugused peatumised on saatanast ja need vaid segavad magistraalidele keskendumast?



















Mida rohkem eestimaist (väiketootjate) toodangut sellistes kohtades, seda parem. Teatud mõttes oleks paras "lääne" asjad üldse lettidelt koristada, meil on juba piisavalt palju head ja ehedat. Ning turistile tuleks seda ka poolagressiivselt peale suruda. Coca asemel saaks pakkuda ka Värska limonaade vm. Aga head ja paremat jätkus ja seda oli meeldiv näha. 
Tõsi, oktoobrist muutub toitlustaja ja ei tea, mida see kaasa toob.




Uusi praame on üksjagu kirutud, mina nende kohta midagi halba öelda ei oska. Vähe sõitnud ja pole ka autoga neile sattunud. Nii lihtsalt reisijana sõites pole nende kohta aga midagi halba öelda.


Laeva peatusaeg Rohukülas lühike, proffesionaalne töö laevameeskonnalt - autod maha ja peale ning tuld! Söögivõimalused laevas head, kuigi kuulda nüüd, et valitakse teine toitlustaja. Kas asi läheb paremaks või halvemaks, on teadmata. Laevad aga piisavalt mugavad nii et kui lased ajal kulgeda, läheb tund ja veerand märkamatult.
Küll aga ajab endiselt naerma see ekraanide värk. Palju mõttetut reklaami ja ei midagi asjalikku! Peale mõne üksiku ürituse reklaami. Recato teenib kindlasti, eks seegi tore, aga üle Eesti peaks ekraanidel ikka midagi muud nägema!



Üks meeldivamaid asju oli kohaliku bussiliikluse ühendamine kaugliinidega. Tõsi, TS Laevad pidevalt susib oma sõiduplaanide muudatustega ja see rikub väga palju ära. Praamide sõiduplaanide selgroog peaks olema alati paigas, vaid hooajaliste lisareisidega tuleb arvestada nii, et need oleks põhiaegade vahel, mitte ei muudetaks kogu sõiduplaani. Muide, kui veel mandri poole tagasi vaadata, siis kaugbussid Haapsallu peaks tunduvalt sagedamini sõitma otse Rohukülla.
Kuidas aga reisija, kes ooviks tulla bussidega, saab info kätte? Kui hästi oskab ta ümberistumisi leida? Välisturist oskab leida Suuremõisa vm teise koha portaalis vm?  Kas peatus.ee näitab ümberistumistega võimalusi, näiteks Tallinn - Käina? Paraku on peatus.ee ajast maha jäänud. Selle otsinguga näitab lennukiga Kärdlasse ja siis bussiga. Mitte aga seda, et Heltermaal ootab Käina buss? Ja eks osade liinide puhul pole ka ümberistumist. P päeval sõidab kaugliin Nurstesse, aga samal ajal Heltermaalt Kärdlasse bussi ei lähe. R küll. Eks neid kaugliine ole üldse nadilt, väga harva nii Luidja kui Nurste suunal.
Muide, peatus.ee, hoolimata sellest, et sisetada konkreetselt Heltermaa, viskab ette pooltel juhtudel Heltermaa Klubi ja seegi tekitab segadust. Nii võib jääda mulje, et kaugliinide puhul sõidab kohalik enne minema, sest ajad niivõrd erinevad, seisuaeg ju bussidel.

Üldiselt on aga nädala sees Heltermaa - Käina bussiliiklus ääretult nadi! Suuremõisast on parem, aga ka seal päeval ülipikk vahe. Ning ega tavasõitja oskagi, erinevalt kohalikust, otsida veel ühte ümberistumist Suuremõisast. Selle jaoks peaks olema hästi levitatav ja leitav "seletuskiri", mis variandid välja pakub ja see olema viitega leitav ka praamid.ee jm lehtedel.

Aga head võimalust kaugliiniga Kalanasse sõita ma juba kirjutasin. Ometi on siingi mõtteainet. Nii suur buss sõidab ühe inimese pärast? Ehk peaks piirkonnas olema ikkagi rohkem busse? Pole sõitjaid? Muidugi pole, kui suvel ei suudeta tagada mõistlikke sõiduvõimalusi, siis sõitjad ka ei tule! Või kui Luidja ja Õngu vahel puudub igasugune bussiühendus. Kuidas saab olla kindel, et Viskoosalt ei sõidetakse Emmaste suunal? Muidugi on selge, et hea sõiduplaan tähendab busse sõitmas ringliini vähemalt 4 korda päevas ja see NÕUAB TUNDUVALT ROHKEM RAHALIST PANUST!  Minu eesmärk oli proovida päeva jooksul sõita mitme bussiga, et näha ära mitu kohta. Kui aga sisuliselt selleks võimalust pole, siis ei saa ka sõita! Peaksin 4 tundi passima Emmastes? Nii palju seal vast ka vaadata ei ole? Nägin ka välismaalaste gruppi, kes loobusid bussidega rändamisest ja rentisid auto. Tegelikult on aga selliseid välismaalasigi rohkem, kes bussidega sõidaks, kui see võimalik oleks. Ja küllap ka meie endi hulgas oleks see (tulevikus) populaarsem, kui head võimalused olemas. Ning kahtlemata sõidaks siiski ka kohalik rohkem.
Kuidas siin liine korraldada, on muidugi omaette küsimus. Selge, et üks buss peaks ka Kõpu - Kalana suunal sõitma. Üldjuhul suvel siis ka 4 korda päevas, septembrist või oktoobrist aprillini aga 2 korda minimaalselt? Või esialgu vähemalt püüda 3 korda päevas?

Ehk peaks siis kohalikud liinid olema Luidjal vm seotud ja üks buss sõidaks Kärdla - Tahkuna - Luidja - Kalana, teine, Kärdla - Käina - Emmaste - Luidja? Kerge pole seda tagada, kuid ehk saab siiski praeguseid liine osaliselt ära kasutada ja vaid osa lisada? Tahkunas muide, pole üldse mingeid liine.

Teine murekoht on Kassari. Kuidas see siduda, aga ka sinnakanti peaks suvel buss vähemalt 4 korda päevas ringi ära tegema. Muidugi paljud oma eluga keskendunud autole ja pole ka ime. Kui saaksid ikka poodi minna hommikul ja tagasi õhtul, siis.... sõidadki bussiga või? Selge, et ei sõida. Muidugi on siin taas küsimus rahas, kuid minul on usk sellesse, et Hiiumaale tuldaks meelsasti puhkama, kui saab ka rohkem ringi sõita? Rohkem näha? Muide, et enamus busse Õngu ettetellimisel, siis kuidas ma peaksin saama selle päeva varem sinna tellida, kui ma ei tea, kas ma Kõrgessaarest vm üldse kuidagi sinna saan?
Emmaste - Kärdla busse muidugi Kassari ringi tegema ei saa saata, sest ega saa ju Emmaste inimeste jaoks Kärdlasse sõitu pikaks venitada.

Muidugi saab üksjagu sõita ringi ka rattaga ja ka kohalikud kasutasid seda võimalust väga palju. See ka mõistetav. Kuid igaüks siiski ei tule rattaga, ei rendi ratast vms. Ja ei ole ilmad ka alati mõnusalt suvised.

Olgu mis on, see, et kohalike jaoks on bussiliiklus justkui enam-vähem rahuldav, ei tähenda, et ei ole vaja püüda paremuse poole!? Lõppude lõpuks tähendab parem infra igal juhul rohkem külalisi Hiiumaale, rääkimata kohalike jaoks veelgi elamisväärsemast keskkonnast. Ning puhkajana, olles Kõrgessaare kandis, oli mul endalgi mitte just parimad valikud. Kas varahommikul Kärdlasse või alles väga hilja. Või jala Õngu või Nurstesse. Õnneks sain autoga Kärdlasse. Sest ei marsi ma enam nii lihtsalt kümmet kilomeetrit või rohkemgi. Usun küll, et hiidlaste puhul saanuks ehk ka hääletada, aga kindel ei saa ju olla? Mis siis kui ei jõuagi bussile? Sest ka Luidjale saanuks ju sisuliselt alles lõuna ajal?

 Kahju muidugi, et ei Go Bus, Lux ega keegi teine soovi Tallinnast sobivatel aegadel klapitada ja sõita Rohukülani ja vastupidi. Eriti aegadel kui osa kaugliine sõidavad vaid mõnel päeval nädalas ja nii ei saa valida normaalset sõiduvõimalust? Sõite, kus tuleb poole tosina jagu ümberistumisi teha, ka ju väga ei taheta?
Näit 722
jõuab Haapsallu 12. 55 ja enne seda 870 käigus Nursteni vaid P? Haapsalu - Rohuküla buss läheb muidugi enne ära kui Tallinna buss saabub, sest praam väljub 13. 00
Muidugi, 14. 22 Kärdlasse on aga käigus vaid R? Tõesti tahetakse öelda, et sel ajal ei ole Käina ega Kärdla liinidel sõitjaid?





Väga lahedad skulptuurid.


Rattureid siin jätkub. Ja jõudumööda tehakse ka kergteid, kuid kindlasti tasuks mõelda odavamate rattateede tegemise peale? Asustusest kaugemal oleks need täiesti mõttekad. Tervisetee tüüpi. Sama raha eest kaks või kolm korda rohkem? Või siis vähemalt teeremondi käigus võtta ette teepeenarde laiem asfaldiga katmine.


Hea, et sellinegi parkla on, aga üldjuhul peaks need olema kitsa haljastusribadega teest eraldatud ja lisaks peaks natuke rohkem ka vaeva nägema. Et peatumiskohad oleks head. Ning soovitavalt ikka ja jälle bussipeatustes, mitte suvalises kohas.

Huvitavat leiab muidugi ka valla arengukavast. Mis tegelikkuses millekski ei kohusta muidugi, aga linnuke kirjas. Seda enam, et paljusid sõnastusi võib väga erinevalt tõlgendada.
Muide, tänavavalgustuse puhul oleks ka Hiiumaal kohati, nt Kärdlas suures osas, teha võimalik asju 10 korda soodsamalt. Aga millegipärast ei paku see variant terves riigis kellelegi huvi, sest nõuaks seaduste muutmist ja eks ka vaidlusi kinnistuomanikega. Kuigi viimased võiksid ka aru saada, et suur raha kokkuhoid võimaldab seda kasutada mujal.

Tegevused
-
Valla kui terviku heakorra tagamine, haljastuse terviklahenduse väljatöötamine;
-
Supluskohtade korrashoidmine Luidjal ja Kärdlas; perspektiivis supluskohtade
väljaarendamine Hausma tee alguses ja Kammioja suudmealale; koostöös
eraettevõtjaga Mangu supluskoha arendamine;
-
Vallasisese ühistranspordi (k.a õpilasliinid) ühildamine maakondliku
transpordikorraldusega selliselt, et kõik liinid säilivad, vajadusel täienevad ja
sõidugraafikud vastavad vallaelanike, sh õpilaste transpordivajadustele;
-
Tänavavalgustuse järk-järguline uuendamine, uute kaasaegsete
juhtimissüsteemide
hankimine, energiakulukate valgustite LED lampidega asendamine,
võimaluse korral kombinatsioonis taastuvenergia kasutamisega;
-
Lagunevate hoonete taastamise või lammutamise toetamine;
-
Jalgrattahoidlate rajamine ja liikumisteede äärde istepinkide paigaldamine;
-
Kohalike teede ja tänavate korrastamine piirkonnapõhiselt; suuremate asulate
lülitamine teehoolduse ühishankesse;
teekraavide puhastamine ja vajadusel rajamine;
-
Partneritega koostöö tegemine, et Hiiu valla avalikud teed oleksid vähemalt
tolmuvaba kattega (Lauka-Hüti, Käina-Hüti -Puski, Reigi küla, Posti-Malvaste);

Tänavate ja kergliiklusteede võrgustiku kaasajastamine, järk
-
järgulinemunitsipaalteede ja tänavate tolmuvabaks muutmine;
-
Õpilaste ohutu koolitee nimel ettevalmistuste tegemine kergliiklustee
rajamiseks Kõrgessaare aleviku (Viskoosa) ja Lauka küla vahel; kergliiklustee rajamine
Lehtma teerist
-
Tõrvanina, Tahkuna teeots
-
Pihla, Kärdlas Rannapark
-
Kultuuripark
-
Mängudemaja
-
Selver;
-
Promenaadi rajamine Hausma tee
-Nuutri jõe suudmealale;
-
Turvalisuse ja korrakaitse oluliseks pidamine vabatahtlikkuse alusel
(abipolitseinikud, vabatahtlikud päästjad,
naabrivalve liikumine jms) ja selle toetamine;
-
Jäätmete ladustamise ja ümbertöötlemise väljaviimine linnaruumist;
-
Munitsipaalelamufondi kaasajastamine;
-
Vee ja kanalisatsiooniga liitumise toetuspõhimõtete väljatöötamine;
-
Hiiu valla sadamate väljaarendamine koostöös partneritega;
-
Lehtma sadama liikuvate liivade ning Kärdla Nuutri jõe suudmeala liivaluidete
probleemile lahenduse leidmisele kaasa aitamine;
-
Rohemajanduse arendamiseks teadlik keskkonnajuhtimine, hangete
korraldamisel keskkonnahoidlikkus; planeerimisel keskkonnasõbralikkuse kriteeriumite
järgimine;
-
Ökoinnovatsiooni toetamine info
-
ja kommunikatsioonitehnoloogia lahenduste
abil (ideed, mis toovad keskkonnale, majandusele ja ühiskonnale märkimisväärset kasu
IKT
-
lahenduste arendamise läbi energiamajanduses, transpordis ja logistikas, tootmises
ja kaubanduses ning tervishoiuvaldkonnas);
-
Hiiumaa energiamajandusettevõtte asutamise toetamine Hiiumaa Prügila
juurde;
-
Kõrgessaarde tankla rajamise toetamine (elektri, gaasi, bensiini ning
diiselkütusega sõidukitele);
-
Soodsamate võimaluste loomine koostöös ettevõtjatega valguskaabli
kasutuselevõtuks (nn mahasõidud); lairiba internetiühenduste täiendamise toetamine;
-
Peremeheta varade arvele võtmine ja neile uute omanike leidmine;
-
Poebussi teenuse jätkamises osalemine koos teiste omavalitsustega, et
toimetada kaup kätte võimalikult elukoha lähedal;
-
Koostöö valla territooriumil asuvate karjääride omanikega.


Samamoodi üsna üldine on ka turismi arendamise jutt.





Mis aga väga meeldiv oli, see on palju korralikke bussiootekodasid. Mõnedel ka pleksiklaasid akende ees Hea võimalus (rattamatkajal) ka vihma eest varjuda või puhkepausi pidada. Nii mõneski isegi laud sees, seega, külalised, olete oodatud Hiiumaale!  Küll aga peaks ühe täienduse kindlasti tegema. Pingid peaks olema minimaalselt 80 sm laiad. Kui vaja, siis kasvõi kahes osas, tavapink ja hingede peal ülestõstetav laiendus. Ei ole siin eesmärgil üheltki majutuasutuselt kliente ära võta, aga telkijate/ratturite puhul võib oodata vahel (halvema ilmaga) suurt tänulikkust kui vaiksemas kohas saab hädakorral öö mööda saata või ka päeval lihtsalt korraks selga sirutada! Eriti Õngu - Kalana kandis, iga tihedama asustusega kohas pole see vast siiski mõttekas?. Olen isegi selga sirutanud rattamatkadel niiviisi.
Ja hea kui sõiduplaanid jm info ikka kojas, mitte posti otsas. Sildi posti olemasolu üldse kahtlane, piisaks ju sildi ootekojale kinnitamisest? Niisamuti saks ju ootekodasid paigaldades arvestada muu info hilisema lisamise järgi ja selleks ka võimalused tekitada? Olgu siis tegu Hiiumaa kaardiga või ettevõtete infoga piirkonnas? Kas aga peatustes leiab ka turismi-ja kohalikku infot?


Talveks natuke aga "kuivab sõiduplaan kokku". Eriti mõnes kandis.


Pühalepa kirik




Veelkord, busside sidumine omavahel oli igati hea uudis. Kuid nagu ütlen, külaline selle kohta head "seletuskirja" vist ei leia kuskilt!? Mõttetu vist küsida selle kohta ka Maanteeametilt ja peatus.ee jääb endiselt näitama naljakaid ümbersitumisvõimalusi?


Selline ootekoda aga ei kõlba kuhugi.


Üldiselt oli aga minu jaoks üpris üllatav, et sõitjaid oli pea kõikidel liinidel. Järelikult, kui liinivõrk oleks parem võiks julgelt ka rohkem sõitjaid oodata?












Taas üks hea asi kohalikele ja ehk ka külalistele. On suusaradu ja diskgolfi ning tehakse ka uusi kergteelõike. Üldse on kergteid Hiiumaal veel vähevõitu, kuigi rattamatkajaid ju palju ja palju ka kohalikke sõitjaid. Mõnel pool aga oli selge, et eraldi teed polegi alati vaja, abiks oleks ka laiemalt asfalteeritud teeperv?






Esimene mulje Kärdlast oli, et tegu ilusa väikese linnakesega.


Aga esialgu jätkus minu sõit Luidja suunas ja seega ka uuel nõudepõhisel pikendusel Kalanani.










Kohapeal kuulsin sageli kurtmist, kuidas metsa väga tugevalt laastatakse. Samas teidpidi sõites jäi mulje, et metsa praegu veel kõvasti! See võib muidugi petlik olla, sest "sügavale" ju ei näe! Palju oli ka näha, et risu jäi maha kõvasti, kuigi hakkepuidu virnasid leidus ka.


Mõnes kohas on ka parklaid tee ääres, aga üheski väiksemas bussipeatuses ma mingeitki parkimiskohti ei näinud.


Nii mõnegi mahapöörd puhul võiks olla ka lühike lisarida, kui parkimisvõimalus?


Siin üks hea näide. Kes eestis on see, kes hea asja, kaardi näiteks, lajatab tee äärde suvalisse kohta? Lisarada siin raske loota, kuigi bussipeatusest mahapöördeteeni võiks see lausa olla! Ning sedagi, et kaart paigaldatakse näit bussipeatuse juurde? Kes ja kuidas peaks autoga siin kaardi juures peatuma?


Sõitjaid vahel ikka väga palju! Muide, ka õpilasrühmi.





Ääretult äge oleks muidugi kui Kärdlast või siitki sõidaks mõni vana buss, PAZ vm, ka Tahkunasse, et seal paar tundi saaks ringi vaadata!?





Kohati on aga selgelt näha, et sõidetakse palju ringi ja peatutakse? Autodega? Bussidega siis ju ka kui liinivõrk parem?


Muidugi on siin hea asi, et poebuss olemas. Eks see aitab juba selgi puhul kui bussiliiklus pole hea või tegu kõrvalisema kohaga.






Küll aga ajas mind segadusse, ksu ja mis on siis Kõrgessaare ja Viskoosa? Kõrgessaares Viskoosa bussipeatus? Ja kui sõidad Kõrgessaare bussipeatuseni, siis see polegi ju sama koht?




















Nõudeliin Kalanani või lausa Ristnani?



Küll aga olen kindel, et Kalanas oleks vahel mõnus lihtsalt ööbima tulla! Meri ja väljast paistavad ka üsna kõbusad majakesed. Tõsi, trään peab endal kaasas olema...









... sest kuigi kohapeal justkui mingi resto olemas, siis menüüd käivad siiski Ristnas olevate söögikohtade kohta! Siin on ainuke võimalus isegi vett saada vist ainult bussijuhilt!























Vist ohakaliblikas.


Keegi silmikutest.






Oh, oleks need valmis olnud!!!



























Jalutuskäik oli aga imeliselt mõnus!

























Lõpuks jõudsin ka siin sisse astuda. Paraku jäi söömata. sest soovisin vaid kerget einet, seega buffet jäi proovimata. Kuigi valik äge ja isuäratav.









Ja hea, et kohalikes (COOP) kauplustes kohaliku kauba letid olemas!




Küll aga oleks oodanud, et kohalikud (noored?) võtaks kätte ja teeniks taskuraha? Isegi tee äärest korjates oleks see mõeldav, sest liiklus ei ole siin nii tihe, et mõjutaks. Ja 3 eurot väikese karbi eest poe ees müües poleks ju palju?



Kunagi ammu (ma Hiiumaal vaid mõne korra olnud, sest kauge, ebamugav kohale saada ja pole meil ju veel 4-päevast töönädalat) saatusin siia läbisõidul. ja meeles ning nii ka ööbimise valisin. Muide, enne sõitu FB-s uurisin, miks Hiiumaal palju majutusi vaid toapõhise hinnaga, ehk et 50-110 eurot üksinda puhates ikka liiga palju!. Vastukaja oli suur ja aitäh kõigile vastanutele! Nii palju pakkusmisi tuli, et pidanuks kõigi kasutamiseks kogu oma kaks nädalat siin olema....
Järveäärel puhkamisega väga rahul, suur tänu perenaisele!



















Näha hallhaigruid, hõbehaigruid, merikotkast jpm. Kõiki määrata ma ei oska.






























Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar